• Polskie Koleje Linowe sprzedane

    22 maja została podpisana umowa sprzedaży 100 proc. akcji spółki Polskie Koleje Linowe... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Numer 1 w narciarstwie

    Skidata ma niezwykle bogate doświadczenie i od wielu lat jest pionierem w produkcji i eksploatacji systemów kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Koleje linowe Leitner w LAAX

    Dwie nowe koleje linowe Leitner w ośrodku LAAX w imponujący sposób pokazują, że nowoczesne komfortowe systemy nastawione na działanie wysokiej klasy są jednocześnie ekonomiczne i przyjazne środowisku naturalnemu... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Małe jest piękne

    Z Panem Stanisławem Buńdą, Wiceprezesem Ośrodka Narciarskiego Małe Ciche rozmawia Marcin Czerwiec... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Polskie Koleje Linowe sprzedane
  • TECHNOLOGIE Numer 1 w narciarstwie
  • TECHNOLOGIE Koleje linowe Leitner w LAAX
  • WYWIADY Małe jest piękne

Wypożyczalnia na miarę naszych czasów

Wypożyczalnia na miarę naszych czasów

Wraz z rozwojem turystyki zimowej ośrodki narciarskie zmieniają swoje oblicze. W Polsce jest coraz więcej miejsc, które można porównywać z ośrodkami alpejskimi

NOWOCZESNA WYPOŻYCZALNIA
Wzrastający poziom resortów narciarskich sprawia, że nie sposób również nie zauważyć również zmian zachodzących w polskich wypożyczalniach narciarskich. Dzisiejsze nowoczesne wypożyczalnie znacznie odbiegają poziomem od tych, które istniały jeszcze kilka lat temu.
Istotny jest fakt, iż wypożyczalnia to nie tylko miejsce, w którym w sprzęt zaopatrują się początkujący narciarze, ale również miejsce, w którym – nie ponosząc wysokich kosztów –można zapoznać się z najnowszą ofertą producentów sprzętu narciarskiego. Ważne jest więc, aby wypożyczalnia spełniała najwyższe standardy.
Nowoczesna wypożyczalnia to nie chata góralska, w której oferuje się nowe narty. Nowoczesna wypożyczalnia to:
- obiekt wyposażony w narty dla narciarza o każdym stopniu zaawansowania: od najprostszych modeli po najnowsze kolekcje (narty rentalowe, narty dla kobiet, narty grupy „race”);
- wypożyczalnia ze zorganizowanym i zaplanowanym systemem zarządzania wypożyczaniem;
- zaawansowany serwis narciarski.
Podstawowym założeniem w takiej wypożyczalni jest maksymalne skrócenie czasu wydania i przyjęcia sprzętu. Jest to możliwe przez prawidłowe planowanie pracy obsługujących. Składa się na to wiele czynników, takich jak:
- zminimalizowanie liczby niezbędnych działań podczas wydawania sprzętu;
- dobór i rozłożenie sprzętu wokół stanowiska pracy;
- zastosowanie rentalowych modeli sprzętu narciarskiego i snowboardowego.

POMOCNA TECHNOLOGIA
Aby zminimalizować liczbę czynności, wykonywanych podczas wypożyczania w tego typu wypożyczalni powszechnie stosuje się komputery z oprogramowaniem zarządzającym wypożyczalnią. Zastosowanie systemu Fire Snow firmy Fire Soft usprawnia proces wypożyczania i zwrotów sprzętu oraz znacznie skraca czas obsługi klientów. Dzięki współpracy z czytnikiem dokumentów, rejestracja klientów przebiega w mgnieniu oka. Stosując takie maszyny pomiarowe, jak Rent Master firmy QBL, który dokonuje pomiarów stopy, wzrostu i wagi, eliminujemy pomyłki przy doborze sprzętu i zapewniamy właściwy dobór współczynnika Z (siły wypięcia). Dzięki wykorzystaniu kodów kreskowych praca w wypożyczalni jest szybka i wygodna. Wszystkie informacje o sprzęcie i klientach dostępne są na bieżąco. Można je przeglądać i analizować pod względem wypożyczeń, sprzedaży, co pozwala nam na dokładne określenie preferencji klientów i stworzenie doskonałej bazy danych. Można dzięki niej dokonać dogłębnej analizy obrotów i rentowności sprzętu, co bezpośrednio przekłada się na korzyści finansowe. Program pozwala na stworzenie dokładnej historii klientów, co ułatwia ponowne wypożyczanie – bez straty czasu na ponowny dobór sprzętu.
Program Fire Snow to również pełna kontrola nad serwisem narciarskim. Wykorzystywane etykiety serwisowe są odporne na działanie maszyn. Rejestracja procesu serwisowego pozwala na sprawną i terminową obsługę klientów. Ponadto, program zawiera system rezerwacji, który dodatkowo przyciągnie klientów, gdyż pozwala im na rezerwację nart z dużym wyprzedzeniem. Program posiada również wbudowany moduł sklepu, w którym można sprzedawać towary, np. narty, gogle.

Gdy tworzy się odpowiednie stanowisko pracy w wypożyczalni, trzeba zadbać o ergonomię pracy – stworzyć właściwe „ścieżki poruszania się”, rozłożyć sprzęt na regałach tak, aby obsługujący nie musiał pokonywać tej samej drogi wielokrotnie

KOMFORTOWE WARUNKI
Gdy tworzy się odpowiednie stanowisko pracy w wypożyczalni, trzeba zadbać o ergonomię pracy – stworzyć właściwe „ścieżki poruszania się”, rozłożyć sprzęt na regałach tak, aby obsługujący nie musiał pokonywać tej samej drogi wielokrotnie. Dzięki wyposażeniu w profesjonalne regały firmy QBL, przestrzeń zostaje zagospodarowana w 100%, zaś obsługa pracuje w komfortowych warunkach. Regały w systemie szynowym pozwalają na łatwy dostęp do dowolnego miejsca w wypożyczalni. System odprowadzenia wody w regałach QBL pozwala na zachowanie czystości oraz suchej podłogi. Regały dedykowane do nart i snowboardów pozwalają na doskonałą ekspozycję sprzętu przy maksymalnym zagospodarowaniu przestrzeni. Zastosowanie systemów modułowych pozwala na doskonałe wykorzystanie nawet niewielkiego pomieszczenia. Niezbędnym wyposażeniem jest również suszarka do butów, która z łatwością suszy od 48 do 84 par butów – w zależności od ich wielkości. Suszarki wyposażone są w dysze dozujące, dzięki którym powietrze dostaje się do buta dopiero po jego założeniu na suszarkę, co znacznie przyspiesza suszenie. Zamontowane w suszarkach QBL pompy wtryskują płyn dezynfekujący w trakcie suszenia – eliminują dodatkowe czynności, związane z dezynfekcją butów. Całości dopełniają stoły, przeznaczone do regulacji i wydawania sprzętu, które standardowo wyposażone są w wodoodporny blat, przystosowany do regulacji sprzętu oraz panel pod monitor dotykowy i półki na sprzęt komputerowy.

ZADOWOLENIE KLIENTA
Kiedy decydujemy się na wyposażenie swojej wypożyczalni, musimy wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, które zapewniają sprawną i fachową obsługę, profesjonalne podejście do klienta, a co za tym idzie – jego zadowolenie. Zadowolony klient zawsze wraca!

TEKST | Wojciech Śliwka, Joanna Solińska
FOTO | Archiwum firmy QBL, Fire Soft



12 Czerwiec 2011