• Polskie Koleje Linowe sprzedane

    22 maja została podpisana umowa sprzedaży 100 proc. akcji spółki Polskie Koleje Linowe... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Numer 1 w narciarstwie

    Skidata ma niezwykle bogate doświadczenie i od wielu lat jest pionierem w produkcji i eksploatacji systemów kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Koleje linowe Leitner w LAAX

    Dwie nowe koleje linowe Leitner w ośrodku LAAX w imponujący sposób pokazują, że nowoczesne komfortowe systemy nastawione na działanie wysokiej klasy są jednocześnie ekonomiczne i przyjazne środowisku naturalnemu... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Małe jest piękne

    Z Panem Stanisławem Buńdą, Wiceprezesem Ośrodka Narciarskiego Małe Ciche rozmawia Marcin Czerwiec... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Polskie Koleje Linowe sprzedane
  • TECHNOLOGIE Numer 1 w narciarstwie
  • TECHNOLOGIE Koleje linowe Leitner w LAAX
  • WYWIADY Małe jest piękne

Najbardziej stroma kolej linowa

Najbardziej stroma kolej linowa

W Stoos w Kantonie Schwyz, jednym z najpopularniejszych szwajcarskich ośrodków firma Doppelmayr wybuduje nową kolej linowo-terenową.

Projekt jest naprawdę imponujący. Widziane z boku, kabiny mają zaokrąglony kształt. Platforma towarowa znajdująca się od strony stacji górnej ma kształt półokrągły i nie ma zadaszenia. Nowy system zastąpi kolej linowo-terenową z 1993 roku. Każdy skład wagonów dysponuje miejscem dla 136 osób. W ciągu godziny może przewieźć ich 1500. Kolej zostanie uruchomiona przed końcem 2014 roku.

Obydwa pojazdy kolei linowo-terenowej Schlättli-Stoos-Schlatto składają się z czterech kabin o cylindrycznym kształcie, kompensujących różne kąty nachylenia trasy. Nachylenie najbardziej stromego odcinka trasy wynosi 110%, co sprawia, że będzie to najbardziej stroma kolej linowo-terenowa na świecie.



12 Kwiecień 2013