• Polskie Koleje Linowe sprzedane

    22 maja została podpisana umowa sprzedaży 100 proc. akcji spółki Polskie Koleje Linowe... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Numer 1 w narciarstwie

    Skidata ma niezwykle bogate doświadczenie i od wielu lat jest pionierem w produkcji i eksploatacji systemów kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Koleje linowe Leitner w LAAX

    Dwie nowe koleje linowe Leitner w ośrodku LAAX w imponujący sposób pokazują, że nowoczesne komfortowe systemy nastawione na działanie wysokiej klasy są jednocześnie ekonomiczne i przyjazne środowisku naturalnemu... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Małe jest piękne

    Z Panem Stanisławem Buńdą, Wiceprezesem Ośrodka Narciarskiego Małe Ciche rozmawia Marcin Czerwiec... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Polskie Koleje Linowe sprzedane
  • TECHNOLOGIE Numer 1 w narciarstwie
  • TECHNOLOGIE Koleje linowe Leitner w LAAX
  • WYWIADY Małe jest piękne

Magnes na klientów - e-skipass

Magnes na klientów - e-skipass

Niedawno został uruchomiony serwis internetowy e-skipass.pl, który umożliwia sprzedaż skipassów przez Internet. Nowa forma sprzedaży i kupna karnetów narciarskich to wielkie korzyści i kolejne udogodnienia zarówno dla narciarzy i snowboardzistów, jak i dla właścicieli i zarządców ośrodków narciarskich

NOWATORSKIE ROZWIĄZANIE
Nowy sezon narciarski może być wyjątkowy dla kilkunastu ośrodków narciarskich, które zdecydowały się na sprzedaż skipassów na witrynie E-skipass.pl. Odpowiednie umowy właścicieli i zarządców tych ośrodków zaowocowały tym, że każdy narciarz i snowboardzista może – nie wychodząc z domu – kupić karnet, który w pełni zaspokoi jego potrzeby. Karnety sprzedawane w portalu E-skipass.pl są również o wiele tańsze (nawet do 40%) od karnetów sprzedawanych w ośrodkach – panuje jednak zasada first minute. W związku z tym, im bliżej sezonu, tym mniejsze zniżki. Mimo to, nawet w sezonie karnety sprzedawane przez E-skipass.pl będą tańsze niż w ośrodkach.

PROSTE ZASADY
Jak działa wspomniany system sprzedaży? Jest to niebywale łatwe. Na stronie internetowej www.e-skipass.pl narciarz lub snowboardzista wybiera ośrodek narciarski i jego ofertę. Każda oferta jest odpowiednio opisana, a więc widoczne są opcje ważności oraz godziny oferowanych karnetów. Do kupna pierwszego e-skipassu narciarz lub snowboardzista potrzebuje karty, na której będą kodowane karnety nabyte w sieci. Karta zastępuje standardowy skipass wydawany w ośrodku, a można ją kupić równocześnie z pierwszym karnetem lub niezależnie. Koszt zakupu karty zależy od ośrodka narciarskiego, 80% z nich w promocjach First Minute oddaje kartę klientowi, licząc dzięki temu na powrót klienta na stok, którego kartę już posiada. Kartę na wskazany adres dostarcza narciarzowi kurier. Klienci serwisu mogą również wyrobić spersonalizowaną kartę ze zdjęciem, co znacznie ułatwia zarządcom ośrodków kontrolę dostępu na stoki. Kiedy dany narciarz lub snowboardzista posiada już kartę, może zakupić jeden ze skipassów dostępnych na stronie www.e-skipass.pl. Po wyborze skipassu i dokonaniu płatności w systemie PayU, karnet automatycznie kodowany jest na karcie. Do jego aktywacji niepotrzebne są już „wycieczki” do kas w ośrodkach – wystarczy bowiem zbliżyć kartę z zakodowanym skipassem do bramki i można szusować.
Zakup karnetu online – oprócz łatwości, z jaką można tego dokonać – ma jeszcze kilka innych zalet. Wraz ze elektronicznym skipassem narciarz lub snowboardzista otrzymuje ubezpieczenie narciarskie gratis. Ponadto ośrodki narciarskie wzbogaciły oferty sprzedaży karnetów online o dodatkowe atrakcje. Nabywca elektronicznego skipassu może więc liczyć na tani nocleg w okolicach ośrodka lub też na dobry posiłek za niewielkie pieniądze.
Dotychczas swoje oferty na www.e-skipass.pl mają między innymi ośrodki Beskidzkiej „5”, ośrodki sudeckie, czyli Zieleniec, Czarna Góra, Biały Jar w Karpaczu. Na wspomnianej stronie skipassy sprzedają również ośrodki zrzeszone w Wiślańskim Skipassie.

CO ZYSKUJE OŚRODEK?
Na sprzedaży elektronicznych karnetów zyskują nie tylko klienci ośrodków narciarskich, lecz również ich właściciele i zarządcy. Niewątpliwą zaletą elektronicznego skipassu jest bowiem to, że dzięki sprzedaży online oraz możliwości aktywowania go na bramce wejściowej, znacząco usprawnia się ruch w danym ośrodku narciarskim. Brak kolejek do kas oznacza więc dla właściciela większą liczbę narciarzy i snowboardzistów, a co za tym idzie – większy zysk.
Ponadto witryna internetowa z ofertami ośrodków po promocyjnych cenach to doskonałe narzędzie marketingowe, dzięki któremu zwiększa się potencjalna liczba klientów ośrodków. Sprzedaż karnetów online to również większa szansa na tzw. powracających klientów. Innymi słowy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadowolony z oferty klient, skorzysta z usług ośrodka kolejny raz oraz, że powiadomi o ofercie również innych klientów. Już dziś ilość odwiedzających serwis e-skipass.pl wzrosła do 5 000/dziennie, dzięki dużym nakładom na marketing i wsparciu grupy Allegro.

Jak widać, system sprzedaży elektronicznych karnetów może przynieść właścicielom i zarządcom ośrodków narciarskich wiele korzyści. Dzięki swoim zaletom – szybkości i prostocie transakcji, promocyjnym cenom, dodatkowym atrakcjom – może stać się źródłem sukcesu każdego ośrodka narciarskiego. Warto więc zastanowić się nad możliwością sprzedaży elektronicznych skipassów.

 


TEKST | Adam Bral
FOTO | Archiwum firmy Delta Mind

 

 

 



19 Kwiecień 2013