• Polskie Koleje Linowe sprzedane

    22 maja została podpisana umowa sprzedaży 100 proc. akcji spółki Polskie Koleje Linowe... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Numer 1 w narciarstwie

    Skidata ma niezwykle bogate doświadczenie i od wielu lat jest pionierem w produkcji i eksploatacji systemów kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Koleje linowe Leitner w LAAX

    Dwie nowe koleje linowe Leitner w ośrodku LAAX w imponujący sposób pokazują, że nowoczesne komfortowe systemy nastawione na działanie wysokiej klasy są jednocześnie ekonomiczne i przyjazne środowisku naturalnemu... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Małe jest piękne

    Z Panem Stanisławem Buńdą, Wiceprezesem Ośrodka Narciarskiego Małe Ciche rozmawia Marcin Czerwiec... DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • Polskie Koleje Linowe sprzedane
  • TECHNOLOGIE Numer 1 w narciarstwie
  • TECHNOLOGIE Koleje linowe Leitner w LAAX
  • WYWIADY Małe jest piękne

Klaster Visit Tatry

Klaster Visit Tatry

Branża narciarska i turystyczna na Podhalu zjednoczyła się w celu stworzenia spójnego wizerunku regionu i znacznego polepszenia oferty. Podhalańscy przedsiębiorcy zdecydowali się na nowatorską współpracę – klaster. Oznacza to zupełnie nową jakość w polskiej turystyce górskiej

Jeszcze kilka lat temu tak zdecydowana konsolidacja przedstawicieli branży narciarskiej i turystycznej na Podhalu wydawała się niemożliwa. Wiele osób nad dobro wspólnoty przedkładało indywidualne aspiracje. Potrzeba było czasu, by zrozumieć, że osiągnięcie indywidualnych celów jest o wiele łatwiejsze, gdy działa się w grupie.
Chęć wspólnego promowania Podtatrza – a więc wyższy cel, przyświecający niemal każdemu – jako regionu o wspaniałych atrakcjach turystycznych i doskonałej bazie noclegowej spowodowała, że przedstawiciele branży narciarskiej i turystycznej założyli stowarzyszenie o nazwie „Klaster Visit Tatry”. Stało się to w lipcu tego roku, podczas wspólnego spotkania osób zainteresowanych promocją turystyki podhalańskiej.
Klaster rozciąga się na południe od pasa: Nowy Targ-Czorsztyn-Krościenko n. Dunajcem-Szczawnica, aż do samych Tatr. W jego skład wchodzą gminy: Bukowina Tatrzańska, Biały i Czarny Dunajec, Poronin, Zakopane i Kościelisko. Najważniejsze atrakcje tego regionu (stanowiące doskonałe zaplecze dla klastra) to między innymi ośrodki narciarskie: Kluszkowce, Kotelnica, Bania, Kaniówka, Jurgów, Małe Ciche, Witów, Harenda, Nosal, a także baseny termalne w Szaflarach, Białce Tatrzańskiej oraz w Zakopanem.

SIŁA JEDNOŚCI
W ostatnich latach bardzo intensywnie rozwinął się potencjał turystyczny Podtatrza. Powstało tutaj wiele atrakcji turystycznych, pensjonatów i hoteli na najwyższym poziomie. Właściciele tych obiektów postanowili połączyć swoje siły i w formie klastra będą wspólnie tworzyć nową jakość i opracowywać strategię rozwoju na najbliższe lata. Najważniejszym celem działalności klastra jest stworzenie doskonałej oferty turystycznej i narciarskiej na najwyższym światowym poziomie. Oznacza to, że wszyscy członkowie stowarzyszenia stworzą turystom i narciarzom nieograniczone możliwości bezproblemowego korzystania z usług w każdym miejscu znajdującym się w klastrze.
Władze samorządowe doceniły prywatną inicjatywę przedsiębiorców i objęły klaster patronatem. „Klaster Visit Tatry” nawiązał również współpracę z uczelnią wyższą, która wspomoże członków stowarzyszenia w sferze badawczej i statystycznej. Taka współpraca naukowców, biznesmenów i samorządowców zaowocuje wspólnym, spójnym produktem turystycznym, który spełni wszystkie oczekiwania osób odwiedzających region.
Działalność klastra to również zakrojona na szeroką skalę akcja promocyjno-informacyjna. Została już uruchomiona strona internetowa www.visittatry.pl, na której każdy turysta lub narciarz może znaleźć najnowsze informacje związane z działalnością członków stowarzyszenia.

PROFITY DLA WSZYSTKICH
„Klaster Visit Tatry” to pierwszy w Polsce projekt zorientowany na stworzenie wspólnej, atrakcyjnej oferty turystycznej i wypracowanie spójnego wizerunku Podtatrza. Jego powstanie jest wyraźnym sygnałem, mówiącym o tym, że polska turystyka górska wkracza w zupełnie nowy etap rozwoju. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe, dziś stanowi główną siłę promocji regionu. Cieszy przede wszystkim to, że przedstawiciele branży obrali nadrzędne cele, których osiągnięcie przyniesie profity wszystkim członkom klastra i najprawdopodobniej wszystkim mieszkańcom regionu.

TEKST | Paweł Dziubasik
FOTO | Archiwum redakcji



22 Styczeń 2012